The mysteries of English grammar...

to be: être

I am = I'm

you are = you're

he, she, it is = he's, she's, it's

we are = we're

you are= you're

they are= they're

Tu fais une langue que tu penses "étrangère"? Pas vraiment! La langue anglaise est notre cousine. Sais-tu qu'environ 60 % des mots anglais viennent du français? En anglais, on a gardé beaucoup de vieux mots français du Moyen Age que NOTRE langue a fait disparaitre au fil des siècles (challenge) ou utilise peu (aisé, facile=easy. tranquille, calme= quiet).

Tu vas trouver ci-dessous des révisions du programme de collège. Souviens-toi: en anglais, il n'y a pas de déclinaisons ou bien encore de temps et d'accords de terminaison !

Now you can go and ..."Enjoy your revisions!"

have got (mot à mot: "avoir obtenu"): dès la 6eme, tu sais déjà parler "au passé"!!!

I have got = I've got

you have got = you've got

he, she, it has got = he's got, she's got, it's got

we have got = we've got

you have got = you've got

they have got = they've got.

Maintenant quelques exemples d'utilisation dans le dialogue suivant:

"Hello, I am Paul. Who are you?"

"Hello, I am Jenny."

" Have you got a sister?"

" Yes, I have!"

"Oh, who is she?"

" She is Pamela".

Tu remarques que pour faire la question, on inverse simplement, contrairement au francais, qui propose 2, 3 ou 4 types de phrases pour 1 phrase anglaise!

 

 

 

"be...ing":En 6eme, tu peux dire quelques petites choses sur une image. Tu es capable de dire "qui est en train de faire quoi"(ex: "ils sont en train de marcher". Pour cela, il te faut la structure "be ...ing".

"Ils sont en train de marcher" = they are walking

Peux-tu compléter le texte à trous près de l'image?

The plane (= l'avion) i... f............... (verbe: to fly). The two persons a..... p............... in the swimming-pool.(verbe: to play).One man i... r....................... (verbe: to relax). He i..... w................. on his computer (verbe: to work). Two men a.... t........... (verbe: to talk). The woman i... r............. her book (verbe: to read).

"Il y a...": On utilise en anglais 2 structures: there is / there are. Elles indiquent mot à mot qu'un objet / qu'une personne existe, est là. Sur l'image, tu peux donc dire:

There is a boy. There is a girl. There are two persons. Are there two cats? Yes, there are! Is there a crocodile? No, there isn't.

Comment dirais-tu en anglais:

1/ Est-ce-que il y a un piano?(= Y-a-t-il un piano?= Il y a un piano?)

 

2/ Il y a un chien, mais (but) il n'y a pas un crocodile.

 

Can you remember "avoir" in English? Answer the questions about the picture:

1/ Has the girl got a piano?

2/ has she got a dog?

3/ Has the boy got one cat?

Now about you! Answer the questions:

Who are you?

What is your name?

Have you got a sister, a brother?

What animal have you got at home?

Is there a fish in your family?

Are there dogs or cats in your family?

Locating (situer): tu te souviens sûrement des mots pour indiquer où se situe un objet, un personnage. Under: sous, dessous. On: sur, dessus. Behind: derrière. Between: entre. On the left: à gauche, sur la gauche. On the right: à droite, sur la droite. Near, close to , next to: près de, à proximité de, à coté de. In the middle/centre of: au milieu/centre de.

Can you locate on the picture?

The TV is o... t...... l...........The TV is o... a small table. The boy is b.............. the TV and the sofa (canapé). The girl is b.............. the boy and the sofa. The window is b............... the sofa. There is a plant o... t..... r........ (o.. the room). The carpet is u.............. the two persons.

Revisions: write into English !!!

1/ Ils ont une télévision.

2/ Il y a des coussins (cushions)? Oui!

3/ Le garcon est-il entre la fille et la télé? Oui!

 

 

Some, any, no (la petite quantité): du,de la, des, un peu de.

"some": indique "qu'il y en a", que cela existe.

"any": pour la question et la négation.

"no": indique l'absence, "qu'il n'y en a pas".

Complete the sentences from the picture:

There is ......... tea. There are ......... tea-bags. Is there ...... sugar? Yes, there is (...........). We can see .......... biscuits, ......... oranges, but we can't see ........ Coca Cola. There are ...... bananas = There aren't ....... bananas. Is there ....... chocolate? Yes, there is (......)

Description de personnages (révision de "avoir" et nouveauté: 's pour indiquer l'appartenance).

Jenny has got a pink pullover. = Jenny's pullover is pink.

Jenny has got blue jeans. = Jenny's jeans are blue.

Jenny has got red shoes. = Jenny's .....................................................

Peter has got red hair. = Peter's hair ..................................................

What colour is Peter's jacket? Peter .............................................. purple.

Has Peter got green sport trousers? No, Peter's ................................... purple.